Belitung Exotic Animals - Maxima Clam (Kima)

The maxima clam (Tridacna maxima), also known as the small giant clam, is a species of bivalve found throughout the Indo-Pacific. They are much sought after in the aquarium trade, as their often striking coloration mimics that of the true giant clam, however the maximas maintain a manageable size, with the shells of large specimen typically not exceeding 20 centimetres (7.9 in) in length.

Maxima Clam (Tridacna Maxima), juga diketahui dengan nama "Kerang Raksasa - Mini", yang menjadi salah satu spesies dari tipe kerang berkatup dua yang tersebar di seluruh kawasan indo-pasifik. Mereka juga dicari dan diperjual belikan dalam perdagangan hewan-hewan aquarium, karena mereka juga memiliki warna-warna yang mencolok sama seperti spesies "Kerang Raksasa" yang sesungguhnya, namun Maxima Clam ("Kima" dalam bahasa Belitung) mempunyai ukuran yang masih efektif, dengan cangkangnya yang tidak akan tumbuh melebihi 20 cm (7,9 inci).

Belitung's people itself can make a maxima clam as food, there are also some places preserve it as an attraction to tourists. So, if you come to Belitung Island, snorkeling, you will see this animal.
Masyarakat belitung sendiri bisa membuat maxima clam sebagai makanan, ada juga beberapa tempat yang melestarikannya sebagai daya tarik kepada wisatawan.  Jadi, jika anda datang ke Pulau Belitung, melakukan snorkeling, anda akan melihat hewan ini. 

Want to make vacation with us? Submit your email to : imajitour@gmail.com

0 comments:

Posting Komentar